فرماندار شیراز با بیان اینکه هیچ‌یک از نانوایی‌ها اجازه تعطیلی و انجام تخلف را ندارند و در صورتی که تخلفی مشاهده شود، اکیپ بازرسی تعزیرات، سازمان صمت، اتاق اصناف و بسیج اصناف حاضر می‌شوند و این تخلفات را صورتجلسه می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۴۴۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱ 14 May 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: لطف‌الله شیبانی شنبه به خبرنگاران افزود: شایعاتی مبنی بر گران شدن قیمت نان سنتی و آرد نانوایی‌های سنتی پز در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که این ادعاها و شایعات را تکذیب می‌کنیم.
فرماندار شیراز ادامه داد: قیمت آرد نانوایی‌های سنتی پز و نرخ‌ نان سنتی به هیچ وجه قرار نیست افزایش یابد و دولت چنین برنامه‌ای را در دستورکار ندارد.
شیبانی اضافه کرد: امروز (شنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه)با توجه به هماهنگی‌هایی که با اداره کل غله صورت گرفته؛ سهمیه آرد تمامی نانوایی‌های سنتی، پیشاپیش با همان قیمت ثابت شارژ می‌شود و در اختیار آنها قرار می گیرد.
وی اعلام کرد: هیچ‌یک از نانوایی‌ها اجازه تعطیلی و انجام تخلف را ندارند و در صورتی که تخلفی مشاهده شود، اکیپ بازرسی تعزیرات، سازمان صمت، اتاق اصناف و بسیج اصناف حاضر می‌شوند و این تخلفات را صورتجلسه می‌کنند.
شیبانی گفت: تا ۲۵ برابر تخلف صورت گرفته به عنوان جریمه برای صاحب مغازه نانوایی اعمال می‌شود و تمام آرد موجود در آن نانوایی هم بلافاصله صورت‌جلسه می‌شود و تحویل سایر نانوایی‌ها برای پُخت و پز می‌شود.
فرماندار شیراز اظهار کرد: تمام کاسبان و نانوایی‌ها باید مانند گذشته به پخت نان ادامه بدهند و تا زمانی که حتی یک نفر مشتری دارند از آرد موجود استفاده کنند و نان مورد نیاز را برای مردم تأمین کنند.

بازرسی و نظارت بر عملکرد اصناف و بازار تشدید می شود

عبدالرسول حقیقی، معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شیراز نیز در اولین نشست کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار شهرستان که با هدف اتخاذ تدابیر و هماهنگی لازم بین ادارات شهرستان در خصوص نحوه نظارت و بازرسی کارآمد و موثر بر عرضه کالا و خدمات در محل فرمانداری شیراز تشکیل شد، اعلام کرد: بازرسی و نظارت بر عملکرد اصناف و بازار در سطح شهرستان تشدید می‌شود.
معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شیراز ضمن تاکید بر ضرورت پایش مستمر بازار و نظارت بر قیمتها در شرایط کنونی، افزود: کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار شهرستان با هدف نظارت بر تامین به موقع و توزیع مطلوب کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم آغاز به کار کرده است و تلاش دارد تا از افزایش بی‌رویه قیمت کالاهای اساسی جلوگیری کند.
حقیقی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: جلسات این کمیته به صورت مستمر و با حضور نمایندگان تام الاختیار و ثابت دستگاههای عضو، با مدیریت فرمانداری شیراز و دبیری سازمان تعزیرات حکومتی تشکیل می‌شود تا وضعیت بازار و میزان عرضه و توزیع، پایش و از افزایش خودسرانه قیمت‌ها جلوگیری شود.
به گفته حقیقی، کمیته اقدام مشترک تنظین بازار شهرستان شیراز، به ریاست فرماندار و با دبیری تعزیرات حکومتی و عضویت اتاق اصناف، سازمان صمت، اداره کل غله و خدمات بازرگانی، جهاد کشاورزی و مراکز بهداشت شهرستان شیراز و با بهره گیری از ظرفیت بسیج اصناف به منظور تشدید نظارت‌های بر بازار، فعالیت خود را آغاز کرده است و گزارش بازرسی های مستمر و گسترده این کمیته در بخش های مختلف زنجیره تولید، حمل و نقل و توزیع در کلی و خرده فروشی ها، همه روزه در فرمانداری شیراز تجمیع و پایش می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار